Opisując jakiekolwiek rodzaje druków reklamowych nie da się nie wspomnieć o kalendarzach. Kalendarze reklamowe, to jedne z tych druków, które w bardzo istotny sposób determinują oferty firm i przeróżnych agencji reklamowych.
Kalendarze, mimo że okres ich sprzedaży jest stosunkowo krótki, stały się dla wielu firm jedną z głównych metod na zarobek. Kalendarze reklamowe występują w bardzo urozmaiconych formach, lecz każdy ich typ wspaniale nadaje się na firmową reklamę.
Kalendarze reklamowe dzielą się na kilka głównych typów, wśród których najczęściej spotykanymi są:
- kalendarze trójdzielne
- kalendarze książkowe
- kalendarze biurkowe
- kalendarze listwowane
- kalendarze 13-planszowe
Każdy z tych kalendarzy został doceniony przez chyba wszystkich specjalistów od reklamy, co spowodowane jest ich niepodważalnymi zaletami. Pierwszą, najistotniejszą zaleta kalendarzy będzie z pewnością ich całoroczna ekspozycja, natomiast drugą, ich nieduża cena.
Łącząc powyższe cechy kalendarzy firmowych zyskuje się bezkonkurencyjnie skuteczny gadżet reklamowy, który z pewnością przynosi zamawiającej je firmie wiele korzyści.